Surabaya en Bali - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu Surabaya en Bali - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu

Surabaya en Bali

Door: H&M

Blijf op de hoogte en volg Herman en Monique

11 Januari 2016 | Indonesië, Soerabaja

Surabaya en Bali.

Na een treinreis van een hele dag kwamen we rond 21u bij ons hotel aan, in het centrum van de oude stad, Hotel paviljoen, een oud hollands hotel, met veel teakhout, met een binnenplaats met tropische planten. Onze kamer had een zitje aan deze binnentuin. Toen we daar even zaten kwam er een lief ?muisje? van plm 15 centimeter om de hoek kijken, maar schrok zich lam toen hij ons zag en stoof weg.
De volgende dag hebben we wat gedronken bij hotell Oranje wat nu Marapuja hotel heet. Na de oorlog hebben een aantal lokale mensen uit onvrede, de hollandse vlag van het dak  gehaald en daar de blauwe band van gescheurd, zodat het de indonesische vlag werd. Daarbij is de nederlandse eigenaar omgekomen. Nu is het er erg deftig en vooral voor de rijke mensen. In de hal  staat een oude auto uit 1930.
Daarna hebben we de stad bekeken en zijn we met een fietstaxi naar een chinese tempel geweest.  Binnen waren erg veel brandende kaarsen en wierook stokjes, alles zag er zwart van het roet.
Aan het einde van de middag met de taxi naar het vliegveld, op naar Bali. Ons hotel ligt aan zee en we hebben daar een superdeluxe kamer met privezwembad. Het is laagseizoen hier, dus overal erg rustig.
Morgen gaan we een dagje genieten.

• 11 Januari 2016 - 11:38

Emy:

Hoi,

mooi om te lezen. Hotel Paviljoen kan ik me nog goed herinneren ja!
    Echt oud hotel!

Veel plezier nog komende tijd!

Emy