Stroomloos - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu Stroomloos - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu

Stroomloos

Door: H&M

Blijf op de hoogte en volg Herman en Monique

13 Januari 2016 | Indonesië, Sanur

OpBali aangekomen meteen een taxi gezocht, liefst met een taximeter, om niet te hoeven afdingen,maar geen van de taxis had een meter: Die hebben we niet op Bali.
Het hotel was inderdaad erg luxe: we hadden een villa-huisje in de tuin van het hotel, op 14 seconden lopen vanaf het strand, met een groot hemelbed en een zwembad met fontein in onze eigen tuin...... De volgende dag hebben we de luxe toerist uitgehangen: strand, juice van verse papaya, zwemmen in zee en luieren. 's-Avonds nog eens in ons eigen zwembad, plannen gemaakt en de volgende ochtend weer uitgeslapen. We waren nog net op tijd voor  het ontbijt. Tot 12 uur hebben nog van de zee genoten en toen met de taxi naar Ubud. We moesten midden in een smal straatje zijn met aan twee kanten kraampjes. De taxi ging er gewoon in, de spullen kwamen aan twee kanten tegen het spiegeltje aan. Hoe hij er weer uit is gekomen hebben we niet meer afgewacht.
Ook hier is het weer prachtig. Toen we door de poort liepen straalde het meteen rust uit, het is een wereldje op zich, net een tempel, overal prachtig houtsnijwerk, stenen beelden, veel groen, niet te beschrijven of te filmen. Onze kamer is de bovenste van 5, in een torentje. We kijken over de hele stad, in vier richtingen. De airco viel meteen uit en is niet meer aangegaan: de stroom is uitgevallen en nu zitten we bij een kaarsje wat te lezen en te schrijven.

Woensdag 13 januari
Vandaag gaan we een  brommer huren en proberen door het drukke verkeer recht te blijven. Zelf op pad zonder taxi.