Vissen - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu Vissen - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu

Vissen

Door: H&M

Blijf op de hoogte en volg Herman en Monique

18 Januari 2016 | Indonesië, Gianyar

We zijn nog steeds in oost Bali en genieten van de rust hier. Het hotel heeft een prima restaurant en niet te duur, we blijven zoveel mogelijk in de buurt. Gisteren hebben we een scooter besteld, die worden hier gewoon bezorgd, voor nog geen E5 per dag, all in, en zijn we naar een oud balinees dorpje in de buurt gegaan. Het was erg warm die dag en elk huisje was een winkel met sarongs, beeldjes,hout snijwerk etc, te koop. Toch wel de moeite waard. Een oud, armoedig uitziend vrouwtje was bezig gado-gado te maken door pindas en kruiden te stampen. Het rook lekker, maar schoon zag alles er niet uit. We kochten er toch maar iets,een dicht zakje chips, nog binnen de datum maar die hebben we na even proeven toch maar aan de kippen gevoerd.
Hanen hebben zie hier ook genoeg, maar ipv de ziezoo, hebben ze hier soep of hanengevechten. Die konden we tegen betaling laten beginnen, mooi niet dus!
Daarna nog even met een snorkel de zee in geweest, de zee was troebel er was toen niet zoveel aan.
Savonds hadden we een speciaal balinese rijsttafel besteld, met verschillende heerlijke gerechten. Het was zo veel dat we achteraf beter 1 bord samen hadden kunnen delen.
Vandaag was de laatste dag hier. We mogen onze kamer de hele dag blijven gebruiken, om 19u30 staat de taxinaar het vliegveld klaar.
Omdat de zee rustig was hebben we nog een keer gesnorkeld. Na een paar meter zwemmen zagen we al de mooiste vissen, met oranje strepen, geel met blauw, een hele school groene visjes, en een blauwe lipvis. Ook was er veel koraal, ook in alle kleuren. We zijn een aantal keren teruggeweest, zo mooi was het. Na het eten, stond onze taxi klaar, voor een 1.5 uur durende dollemansrit. We waren allebei niet helemaal lekker bij aankomst. Na een kopje thee en een koekje gaat het wel weer.
Nu zitten we op het vliegveld en wachten tot onze vlucht naar China vertrekt.
Daar komen we rond 6u aan. Nu genieten we alvast van de chinesen met hun speciale manieren.