Film en mooi uitzicht - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu Film en mooi uitzicht - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu

Film en mooi uitzicht

Door: Herrie

Blijf op de hoogte en volg Herman en Monique

13 September 2015 | Tsjechische Republiek, Praag

Zaterdag:Vandaag heb ik lekker uitgeslapen en mijn ontbijt gegeten onder het afdak, vlak naast mijn bungalowtje. Het was mistig en vrij koud. Thee gezet en mijn verse broodje gegeten en snel op de fiets anders kom ik te laat. Onderweg bedacht ik me dat ik alleen mijn broodje op heb, mijn thee net als gisteren niet heb opgedronken omdat die te heet was en alle ontbijtspullen heb laten staan onder het afdak. De intentie was in elk geval goed, ik zal zondag een derde poging wagen. Onderweg werd ik tegengehouden onder de Karelsbrug. Het was me al opgevallen dat er
zoveel mensen in 18e eeuwse kleding rondliepen en veel paard en wagens, maar ja dat kan best normaal zijn hier op een zaterdag, in het centrum lopen er ook diverse van rond. Maar het bleek om filmopnames te gaan en ik mocht er niet door. Omfietsen dus, over de brug naar de overkant en daar weer verder, zo zie je nog eens wat.

Het was een interessante les en ik zag de zon al gaan schijnen, dus in de pauze snel er op uit met de fiets de stad in. Daar wat winkels gekeken en bij een vega- restaurant soep en een voorgerechtje gegeten, heerlijk en super chiq opgediend. daar ga ik mischien nog wel eens heen. Terwijl ik daar zat kwamen er twee Italiaanse collega-studenten binnen die hier ook toevallig terecht waren gekomen. Hoewel alle tafels bezet waren gingen ze toch bij twee chinezen aan de tafel bij-zitten en keken ze niet naar me en groetten ze me niet. Toen we weer op de les waren vroeg er een aan me welke soep ik had, want die zag er zo lekker uit! Als je onderling Italiaans wil blijven praten moet je inderdaad niet bij een hollander aan tafel zitten en engels spreken ze ook zo goed als niet. Na de
middagoefeningen ben ik de toren van het oude gemeentehuis in geweest. 240 treden en 45 meter boven de stad geeft een mooi uitzicht. Mijn fiets mocht ik binnen zetten, dat is fijn want het slot krijg ik niet meer dicht met al die roest, en het is inmiddels wat verbogen ook. Toen ik weer beneden kwam deed de alleraardigste suppoost een deur open, ik dacht om me er aan de andere kant uit te laten, dus ik ging mijn fiets al pakken. Nee nee, kom maar mee. Er was daar een andere zaal en daar moest nog uitleg gegeven worden. Ik ben op de bijeenkomst al wat oost-europees engels gewend, van Lithouwen tot Tjechisch en ook Spaans en italiaans, maar hier moest ik erg goed mijn best doen om het te verstaan. Ik denk dat dhr het uit zijn hoofd heeft geleerd. Daarna snel wat gaan eten, want dan begint de gala -avond. Ik had een dagmenu, wat alweer spareribs waren en goulash soep vooraf en een palatschinka met kersen toe. Het gala bestond uit een presentatie van een aantal vormen door de leraren
in dezelfde zaal als van de lessen. Daarna was er een kampvuur, ook op het eiland: mooi uitzicht over het water, vuurwerk op de achtergrond (elk uur zowat tot 1 uur toe) en wat met de andere mensen kunnen praten. Er waren er drie bij uit Lithouwen, ik dacht eerst dat het ook Tsjechen waren: voor mij lijken al die talen op elkaar. Ook zij hadden er rond de 1000 km voor moeten rijden. Er werden heel wat worstjes op het vuur klaargemaakt, maar die heb ik maar over geslagen. Op de terugweg wilde ik het eerste stuk een andere route nemen en dat ging goed, echter toen ik het niet meer wist, bleek mijn navigatie-accu leeg te zijn, dus dan maar op gevoel. Gelukkig was de grote brug vlakbij de camping goed verlicht en van veraf zichtbaar, dus ik was er zo.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Praag 2015

Tachi en zaken

Recente Reisverslagen:

15 September 2015

Vrienden en oude appels

13 September 2015

Trommels en koeken.

13 September 2015

Film en mooi uitzicht

11 September 2015

Meteen genieten
Herman en Monique

H&M

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 11076

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 21 Januari 2016

Azie

10 September 2015 - 15 September 2015

Praag 2015

01 Augustus 2012 - 28 September 2012

Peru, van "Locked In" tot weer kunnen "praten".

24 Oktober 2009 - 08 November 2009

Taiji cursusreis China

19 Februari 2008 - 20 Maart 2008

Rwanda, vrijwilligerswerk

Landen bezocht: