Trommels en koeken. - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu Trommels en koeken. - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu

Trommels en koeken.

Door: Herrie

Blijf op de hoogte en volg Herman en Monique

13 September 2015 | Tsjechische Republiek, Praag

Zondag. Vanmorgen heb ik mezelf goed verwend. Na tot nog toe nog geen enkele keer mijn zelf gemaakte thee gedronken te hebben, gooi ik het vandaag op een andere boeg. Ik ben wat eerder opgestaan en na een douche met de fiets naar het tramstation gereden. Helaas reed de tram net weg, maar die komt toch elke 15 minuten wel, zelfs op zondagochtend. De fiets mag mee de tram in, voor niks nog wel. In het centrum ben ik de Karelsbrug overgegaan en van het uitzicht en de zon genoten, en toen op een terrasje thee en een omelet besteld. Heerlijk in de zon. Ik was nog net op tijd op de cursus waar we de hele ochtend buiten hebben geoefend onder veel belangstelling van de omstanders.
Het was blijkbaar de startdag voor de roeiverenigingen: de een na de andere boot met plm 20 roeiers kwam langs, waarbij een trommelaar de maat aangaf voor de peddels, af en toe ook nog voorzien van gezang.
Daarna van iedereen afscheid genomen en nog een kop soep gehaald, vlakbij het raadhuis in een wat meer traditioneel restaurant: 0,4 liter kofola, soep en een maaltijd, samen voor ngo geen E5,- maar dan wel zonder ramen en in de rook zitten. Ik heb ook terug weer de tram gepakt. Een dame met kinderwagen wees me er gelukkig op dan mijn navigatie bijna uit mijn rugzak viel. In praag ken ik de route nu wel een beetje, op mijn traject, dan. Maar ik moet nog wat meer adressen, af, en dat doe ik liever niet zonder. Geluk dus weer.
In de namiddag nog even een retourtje naar het oosten gemaakt (120 km enkel) en kennissen van vroeger bezocht die ik al 14 jaar niet meer had gezien. Het plaatsje waar ze woonden en hun huis is zo op het eerste gezicht geen spat veranderd sinds die tijd. Alleen de autos in de straten zijn geen Trabant en Skoda's meer. Ook hier heeft de vooruitgang zijn werk gedaan .... De router erheen ging nu over wel 90 km autosnelweg, die was er ook niet, net als de mac. Ik ben daar zelfs binnen geweest, om te plassen, maar heb er zelfs wat gekocht: ze hadden er een mini koblihy. Nou die gaat er bij mij altijd wel in. ( Voor wie wil weten wat het is: niet koekelen! Het is zeker geen berliner bol, zoals wel wordt gezegd: kom zelf maar proeven, ze zijn hier overal te krijgen en smaak gaat nog niet over internet)

Tags: koblihy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Praag 2015

Tachi en zaken

Recente Reisverslagen:

15 September 2015

Vrienden en oude appels

13 September 2015

Trommels en koeken.

13 September 2015

Film en mooi uitzicht

11 September 2015

Meteen genieten
Herman en Monique

H&M

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 11086

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 21 Januari 2016

Azie

10 September 2015 - 15 September 2015

Praag 2015

01 Augustus 2012 - 28 September 2012

Peru, van "Locked In" tot weer kunnen "praten".

24 Oktober 2009 - 08 November 2009

Taiji cursusreis China

19 Februari 2008 - 20 Maart 2008

Rwanda, vrijwilligerswerk

Landen bezocht: