Safari - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Monique

21 Maart 2008 | Rwanda, Kigali

Dinsdag 18 maart.
Veel gewerkt. Vanmorgen weer vroeg naar mijn 'kantoor' gegaan, buiten, met zicht op de stad. Mails gelezen, rapport aangevuld. etc. Er zijn gelukkig wat positieve reacties op de aanvraag naar de fabrikanten zodat er wat concreet materiaal is. Het project is schijnbaar te klein om aantrekkelijk te zijn voor de meeste leveranciers. Tussen de middag Kigali in geweest. Het vlotte goed dus voor woensdag nog vlug even een auto met chauffeur geregeld om een dagje op Safari te gaan in het Akagera park. Ik wil er wel vroeg zijn dus hij komt al om 5 uur! Om mijn werk af te krijgen toch nog tot één uur doorgegaan.

Woensdag 19 maart.
Om 5 uur geen chauffeur, nog even gewacht en dan toch maar gebeld. 'Je suis ici!'... dan zie ik even verderop lampen aangaan van een auto. Heeft hij even verderop gewacht tot ik belde.....

Bij het park stapte er nog een gids in. Zij wees de route naar waar de giraffen zijn s'morgens. De auto ging meteen de weg af over gras, struiken en boompjes werden platgereden, dwars door sloten en plassen. Een 4x4 (katkat) is wel handig hier. Om een uur of 10 hadden we al giraffen, zebra's Bavianen, impala's en een soort rund gezien, en daarbij nog verschillende soorten vogels. Tot zo was het al de moeite waard.
Ik moest wel even wennen aan het moeten commanderen van mijn ondergeschikten, want zo gedroegen ze zich: ik moest precies vertellen waar ik heen wilde en wanneer we moesten stoppen en vertrekken, maar dat went. Tussen de middag ging de gids weer terug en ben ik met chauffeur bij een hotel midden in het park gaan eten. Daarna een nieuwe gids gehaald en verder het park ingetrokken naar een meren gebied. Dit is een uitloper van de nijl aan de oostkant en daar zitten veel Nijlpaarden, een mooi gezicht. De gids zag al gauw dat er ook een krokodil zat, alleen zijn oogjes kwamen boven. Die loeren op de kleine nijlpaardjes, maar de groten houden goed de wacht. Zodra ik de kroko wilde fotograferen ging hij onder. Toen zijn we blijven wachten en na 10 minuten kwam hij weer in actie en kon ik hem goed zien. ( zie foto)
Daarna nog verder getrokken en kwamen we veel aapjes tegen, en ook nog zwijntjes. Die zijn erg schuw, maar een paar keer konden we ze goed zien. Om een uur of vier weer teruggegaan, het is twee uur rijden. Onderweg een prachtige regenboog gezien, die moest op de foto. (zie foto) en daarna in de stad wat gegeten.

Donderdag. 20 maart.
De laatste dag hier, nog wat souvenirs gekocht en geld gehaald voor het hotel, terugvlucht bevestigd etc. Ik merk dat ik best nog langer zou willen blijven, maar er ligt nu vier weken werk te wachten.
Nog getracht naar Nyabimata geprobeerd te bellen, maar het netwerk ligt er blijkbaar weer eens uit.
Mijn contactpersoon was vergeten dat het mijn laatste dag was, maar we hadden nog net wat tijd voor overleg.
Om 18u werd ik naar het vliegveld gebracht. Een half uur voor vertrek kwam er nog een andere medewerker. Het was mij onduidelijk waarom. Toen we in de auto stapten kwam er weer iemand bij. Ja dan ben ik hier al een aantal weken en dan nog verbaasd dat elke autorit meteen een taxi rit is voor de vrienden kring, ook al moeten ze een drie kwartier wachten voor een lift van nog geen 5 minuten. Het is wel meteen social talk.
De vlucht verder verliep rustig ik heb lang geslapen, half liggend in twee stoelen, de plek naast me was gelukkig vrij. Er was een tussenlanding in Entebbe Uganda. Om 5u15 werd ik wakker en 5 minuten later gingen de lichten aan om iedereen wakker te maken voor het ontbijt.Net langs Italië gegaan, nu zie ik in de verte een rood geel blauwe streep aan de horizon van de opkomende zon (foto). Straks mijn auto in, genieten van het verkeer en dan begint het gewone leven weer. Als ik denk aan de warmte en de sfeer begint het al weer te kriebelen. Ook op mijn hoofd, ik haal straks eerst maar een anti-beestjes shampoo.

  • 22 Maart 2008 - 21:08

    Pierre :

    Beste Herman,
    dank u voor uw uitgebreide en boeiende verslagen. Dank zij uw verhalen kunnen we beter meeleven wat onze meisjes (de juffen van Nyabimata) ginder ervaren.
    Je was voor hen een ware steun.
    Met vriendelijke groeten.
    Noëlle en Pierre Waterkeyn - ouders van Louise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Kigali

Rwanda, vrijwilligerswerk

Rwanda en de reis naar Indonesie en Polen

Recente Reisverslagen:

15 November 2008

Adam en Eva

21 Maart 2008

Safari

17 Maart 2008

Veel reizen

14 Maart 2008

Verdwaald?

11 Maart 2008

Open deur attractie
Herman en Monique

H&M

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 11113

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 21 Januari 2016

Azie

10 September 2015 - 15 September 2015

Praag 2015

01 Augustus 2012 - 28 September 2012

Peru, van "Locked In" tot weer kunnen "praten".

24 Oktober 2009 - 08 November 2009

Taiji cursusreis China

19 Februari 2008 - 20 Maart 2008

Rwanda, vrijwilligerswerk

Landen bezocht: