Opdingen - Reisverslag uit Xiamen, China van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu Opdingen - Reisverslag uit Xiamen, China van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu

Opdingen

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Monique

04 November 2009 | China, Xiamen

maandag 2 nov
Vandaag was de laatste Taiji-les. Het was een stuk kouder geworden,onder de 20oC dus de truien komen weer tevoorschijn.De leraar liet ons al het geleerde nog een aantal keren overdoen en leerde ons nog wat chinese termen. Daarna zijn we op pad gegaan om een beeldje te zoeken die iemand had gezien maar ze wist niet meer precies waar. We hebben weer heel veel van de stad gezien maar die éne winkel met het beeldje was te goed verstopt. We waren precies op tijd voor de les over Chinese massage technieken TuiNa.
Na de les zijn we op bezoek geweest bij de hoogste leider van de Nanputo tempel. Hij gaf uitleg over het boedhisme en we kregen allemaal een armband. Daarna hebben we met de hele groep gedineerd bij een klein restaurantje.

dinsdag 3 nov
Na wat gesamelijke taiji oefeningen op excursie naar de theeberg geweest. De hele groep ging in een bus en met een rit van 2 uur het binnenland in. We hebben allemaal erg genoten van de natuur en het boeren bergleven. Een groot contrast met de drukte van de grote stad. Bij een plantage mochten we er even uit en kregen we ook nog een kopje thee. Halverwege de terugreis mochten we bij een super chique restaurant lunchen.
Omdat we vroeg terug waren zijn we nog op zoek gegaan naar het ene beeldje en daarom nogmaals dezelfde wijk in gegaan en weer heel veel nieuws gezien. Het vreemde was aleen dat we halverwege de straten ineens herkenden van eerder, maar dan van een heel ander deel van de stad. We moesten we in een rondje zijn gelopen en dat zonder het beeldje te vinden.
We dineerden weer bij een soort wok-tentje. Op de terugweg waren er een aantal kleedjes op de grond met daarachter jongelui van studentenleeftijd. Bij een sokken verkoopster kocht ik wat sokken, drie paar voor een euro en probeerde erachter te komen hoeveel ze daar op verdiende, wat niet erg lukte. Ze had de handel samen met een leeftijdsgenote en ik was nieuwsgierig naar de opbrengst. Na veel omhaal werd ze wat directer: "ies ee secret"
Bij een stel jongens die computer benodigdheden hadden liggen kocht ik een usb-stick en wilde ze eens plagen. Toen ze de prijs noemden zei ik dat de prijs niet goed was. Dat gaat hier met pen en papier, door de vorige prijs op te schrijven en door te krassen en er een nieuwe onder te schrijven. Ik wilde ze plagen en bood 50 cent meer. Ze schrokken en beken de stick nog eens goed: Sorry sory mistake. Ze hadden een prijs van de 2 mb genoemd dus die werd gecorrigeerd en opgeschreven. Weer zei ik dat de prijs niet goed was en bood weer 50 cent meer. Toen werd eerst de stick goed tegen het licht gehouden, daana overlegd en gelachen. Toen ik het hogere bedrag ook echt betaalde waren ze eerst verbaasd maar begrepen ze dat het echt was en begonnen ze te lachen en handen te schudden. De mensen zijn hier toch al zo vriendelijk nu was het helemaal lachen.

Woensdag 4 nov
Vandaag is er voor me gezongen bij het ontbijt en kreeg ik zelfs cadeaus voor mijn 44e.
Het bezoek aan de tempel was te belastend voor de kloosterlingen omdat we met een te grote groepwaren en is vervangen door een bezoek aan een bekend toeristen eilandje Gulanyu hier vlakbij. erg toeristisch maar wel leuk met een kabelbaan, piano museum, vogelpark etc.
Een onderdeel was de 44 brug die iemand had afgerond op zijn 44e verjaardag, ook een beetje mijn brug dus.
Na het bezoek nog even de grote stad bezocht maar nu een ander deel. We kwamen op een vis en vleesmarkt met slangen, duifjes,, afgehakte vissenkoppen die nog BobBob zeiden, over me heen plassende schaaldieren. roggen, padden en nog veel meer. Ik had meer dan een uur nodig om het op me in te laten werken. 's-Avonds was het afscheidsdiner met de leraren en kregen we ons certifikaat. Voor mij werd nog in het chinees gezongen. Daarna ben ik mijn koffer gaan inpakken als voorbereiding op de reis naar Peking morgen.

  • 05 November 2009 - 11:16

    Jacqueline:

    Lieve Herman
    Hoera Hoera (44x)
    Van harte gefeliciteerd.
    Wat zien en beleven jullie veel.Hartelijke groeten ook aan Chi.
    Je zus.

  • 05 November 2009 - 18:58

    Hedwig:

    het blijft toch wel een bijzondere reis. Van de week was op de tv dat het in Peking sneeuwde. Er was teveel regen opgewekt en nu viel dat in de vorm van sneeuw. Ik ben benieuwd wat jullie daar nog van zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman en Monique

H&M

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 11104

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 21 Januari 2016

Azie

10 September 2015 - 15 September 2015

Praag 2015

01 Augustus 2012 - 28 September 2012

Peru, van "Locked In" tot weer kunnen "praten".

24 Oktober 2009 - 08 November 2009

Taiji cursusreis China

19 Februari 2008 - 20 Maart 2008

Rwanda, vrijwilligerswerk

Landen bezocht: