Heenreis - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Monique

19 Februari 2008 | Rwanda, Kigali

Vanmorgen vroeg vertrokken vanuit een mistig en bevroren Brussel. Het vliegtuig had bijna een uur vertraging omdat we moesten wachten op andere passagiers die vertraging hadden oplopen bij hun vlucht.
Onderweg heb ik genoten van de zon, de witte alpen, het uitzicht over Italië en de Middellandse zee.
Iets minder was het zandkorreltje in mijn couscous, wat toch een stukje vulling bleek te zijn.
Vlak voordat we Rwanda invlogen dacht ik de vulkanen te zien: donkerrood gloeiende stipjes. Volgens mijn buurvrouw Lynn moesten dit de lichtjes zijn van dorpjes. Ik blijf toch maar bij mijn voorstelling.

Het vliegveld van Kigali ligt net even buiten de stad. Mijn contactpersoon Firmin en Christine haalden me af. Het Hotel bleek plotseling erg vol te zitten. Busch bracht vanmorgen een onverwacht bezoek aan Kigali en dat gaf veel belangstelling en goede zaken voor de hotels, maar gelukkig was er nog een vierpersoonskamer vrij.

Het is hier lekker vochtig warm, de spullen uit mijn koffer beslaan meteen.

• 20 Februari 2008 - 14:06

Emy:

Leuke kamer, jammer dat jij niet het bed met het mooie hoofdkussen hebt gekozen om in te slapen (ik denk dat je wel weet welke ik bedoel).

Weet je hoe je een vulkaan kan herkennen? Aan de bovenkant hebben ze een cirkelvormig plateau. Die lichtjes zullen we dorpjes geweest zijn omdat de vulkaan anders aan het uitbarsten is.

Moest je erg wennen aan de hitte, of is het er koud omdat je ook warme kleding mee moest brengen?

fijna dag nog

groetjes Emy

• 20 Februari 2008 - 14:20

Olga:

Leuk je zo te volgen en ook de foto's te bekijken. Is net of we over je schouder mee mogen gluren. Ik ben trots op mijn zwager hoor, follow your dream!
    Jammer van die kies maar wellicht zijn de tandartsen in Ruanda wel SUPER.

groetjes Olga

• 20 Februari 2008 - 16:58

Hedwig:

Fijn dat alles zo is meegevallen. Riemke en 0ma waren erg blij met je telefoontje vanmorgen.
    groetjes hedwig

• 21 Februari 2008 - 09:37

Bert En Ria:

Een fijne reis gehad en je bericht is goed overgekomen. Wat een belevenis allemaal.Ria is erg jaloers op je avonturen. Hopelijk horen we weer gauw wat van je. En een heerlijke maaltijd couscous maak ik voor je als je terug bent, uiteraard zonder vulling
    Groetjes
    Bert en Ria