TaxiMoto - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu TaxiMoto - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Herman en Monique Visser - WaarBenJij.nu

TaxiMoto

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Monique

21 Februari 2008 | Rwanda, Kigali

Gisteren heb ik besteed aan het inburgeren: weer even wennen aan het bekeken worden en de bedelende handen; een lokale SIM kaart gekocht; wat geld gewisseld en het Frans een beetje laten bovenkomen. Daarna een overleg betreffende het project. ’s-Middags kennisgemaakt met de twee Nederlandse dames die hier een onderzoek naar toerisme bevordering en het verbeteren van de gezondheidszorg hebben gedaan. Voor hen is het bijna afgelopen, voor mij gaat het starten. ’s-Avonds hebben we gegeten in de Cactus Club: pizza en lasagna…..
Vandaag heb ik besteed aan het verzamelen van informatie op internet en het bespreken van de gevonden mogelijkheden.
Inmiddels was mijn kamer weer vrij en ben ik daarheen verhuisd. Nu hoef ik niet meer mijn laptop mee te nemen een trap op om bovenaan een klein restje internetontvangst op te sporen, hier is de verbinding beter. Wel geduld hebben want soms valt de verbinding helemaal weg. Daarom maar mijn kantoor verplaatst naar waar er wel ontvangst is. (Zie foto). Zelfs daar moet ik af en toe mijn tafel verschuiven om goed te kunnen doorwerken.

Vanmiddag heb ik me tussendoor nog even aangemeld bij de ambassade. Die was een behoorlijk eind van het hotel vandaan. Gelukkig ben je er zo met een moto taxi. (zie foto). Voor omgerekend een euro mag je achterop en brengen ze je naar de plaats van bestemming. In mijn geval moest de chauffeur wel drie keer de weg vragen voor we er waren, blijkbaar niet zo’n erg bekende plek. Daarna nog even het centrum te voet bezichtigt en teruggelopen naar het hotel. (zie foto).

Morgenvroeg gaan we naar een presentatie over samenwerking waarbij ook mensen van de regering en de elektriciteitsmaatschappij aanwezig zullen zijn. Daar kunnen we kijken of we met onze ideeën aansluiting kunnen vinden.

Zaterdag vertrek ik naar het binnenland om daar het gebied te bezichtigen en kennis te maken met een aantal toekomstige elektriciteit afnemers (een thee fabriek, een gezondheidscentrum en een school) en met de districtsverantwoordelijke om de bevindingen voor te leggen en hun wensen in het project op te kunnen nemen.


  • 22 Februari 2008 - 09:25

    Emy:

    Dag Papa!

    Ben je in Rwanda ga je Italiaans eten!! Lekker hoor, ik heb deze week ook veel italiaans gegeten, de pasta en pizza's.
    Leuk kantoor trouwens, altijd fris op je werk!haha.

    Vraagje... hoe kan ik berichtjes van jou over de weblog ontvangen? Of bedoel je dat je mijn berichtje had ontvangen?

    Veel plezier zaterdag in het binnenland, ik denk dat we dan een tijdje niets van je zullen ontvangen wel? Of hebben ze daar wel internet.

    Ik hoor wel weer van je!

    groetjes Emy

  • 23 Februari 2008 - 14:38

    Martine:

    Dag Papa,
    leuke taxi's hebben ze daar zeg! Daar zou ik ook wel een ritje mee willen maken, hoor!
    Is dat op de foto rechts boven jouw bureau? Wel handig zo'n kantoor in de badkamer. Dan hoef je niet zo ver te lopen als je bv. naar de wc moet of als je je even wil opfrissen, haha.

    Ik vond het erg leuk dat je gister even had gebeld. Ik heb een hele leuke dag gehad en hele leuke cadeautjes, maar die zal ik je wel laten zien als je weer terug bent.

    Veel succes nog daar!
    Groetjes, Martine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Kigali

Rwanda, vrijwilligerswerk

Rwanda en de reis naar Indonesie en Polen

Recente Reisverslagen:

15 November 2008

Adam en Eva

21 Maart 2008

Safari

17 Maart 2008

Veel reizen

14 Maart 2008

Verdwaald?

11 Maart 2008

Open deur attractie
Herman en Monique

H&M

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 49
Totaal aantal bezoekers 11116

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 21 Januari 2016

Azie

10 September 2015 - 15 September 2015

Praag 2015

01 Augustus 2012 - 28 September 2012

Peru, van "Locked In" tot weer kunnen "praten".

24 Oktober 2009 - 08 November 2009

Taiji cursusreis China

19 Februari 2008 - 20 Maart 2008

Rwanda, vrijwilligerswerk

Landen bezocht: